پرکردن دندان ، کدام نوع بهتر جواب می دهد؟
نوشته شده توسط : محمد ناصری

به منظور محافظت از دندان خراب یا آسیب دیده در برابر آسیب بیشتر ، باید اقدام به پر کردن دندان کنیم ، نه تنها برای زیبایی بلکه برای بازگرداندن عملکردهای طبیعی جویدن.

ارزش تأخیر در درمان را ندارد ، هرچه بیشتر منتظر بمانیم ، حفره عمیق تر می شود و در نهایت با اعصاب درون آن به محفظه پالپ می رسد. این زمانی است که دندان علامت دار شده و باعث درد می شود.

 

انواع پر کردن دندان ها

نوع پرشدگی را می توان با توجه به محل و میزان حفره تعیین کرد. حفره های کوچکتر را می توان به راحتی با آمالگام یا امروزه یک کامپوزیت سبک کننده که همان رنگ دندان اصلی است جایگزین کرد. پرکردگی کامپوزیت یا پرکردگی سفید در سایه های مختلف دندان وجود دارد ، بنابراین دندانپزشک می تواند به راحتی سایه سایه اصلی بیماران را مطابقت دهد. مواد کامپوزیت نوعی پلاستیک است.

 

وقتی حفره بزرگتر می شود ، که ماندگاری کامپوزیت دیگر برای پر کردن آن کافی نیست ، دندانپزشکان منبت را انتخاب می کنند. این نوع پر کردن پس از برداشت دندان توسط دندانپزشک در آزمایشگاه دندانپزشکی انجام می شود. معمولاً بیمار پر شدن موقتی تا زمان تکمیل منبت را دریافت می کند.

 

کامپوزیت در مقابل آمالگام

پر کننده های آمالگام

مزایای آن

دوام - می تواند برای مدت زمان طولانی ادامه یابد

مقاومت - بعد از زمان تنظیم اولیه ، مواد می توانند در برابر عملکرد جویدن مقاومت کنند

 

معایب آن است

نگرانی های زیبایی شناختی: با دندان دندان اصلی مطابقت ندارد

آماده سازی بیش از حد دندان: برای ایجاد یک حفره نگهدارنده ، باید ساختار دندان سالم برداشته شود

 

واکنشهای آلرژیک به آمالگام

شکستگی ترمیم

نمی تواند برای ترمیم دندان های جلویی استفاده کند

پر کننده های کامپوزیت رنگی دندان

 

مزایای آن

زیبایی: تطبیق سایه امکان پذیر است ، پر کردن تقریبا "غیرقابل شناسایی است

پیوند خورده: مواد پر کننده کامپوزیت از نظر شیمیایی به ساختار دندان پیوند می خورند

آماده سازی حفره کمتر مورد نیاز است

همه کاره: برای ترمیم دندانهای جلویی و همچنین دندانهای خلفی قابل استفاده است

 

معایب آن است

با دوام کمتر از پر کردن آمالگام ، معمولاً باید زودتر از آمالگام تعویض شود

روند پر کردن دندان ها

 

هنگامی که نیاز به پر کردن دندان مشخص شد ، دندانپزشک مواد پر کننده را برای استفاده در بیمار انتخاب می کند و سپس ناحیه دندان آسیب دیده را بی حس می کند.

ناحیه پوسیدگی با یک مته برداشته می شود و حفره کاملا تمیز می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ باکتری یا بقایای حفاری در منطقه باقی نمانده است.

سپس بایگانی به صورت مرحله ای قرار می گیرد و سبک می شود. پس از پرداخت نهایی و تنظیم اکلوزال ، پر کردن آماده استفاده در عملکرد است.

 

دندانپزشکی ترمیمی از پرکردگی تا ایمپلنت

ما در دندانپزشکی خانوادگی و زیبایی می خواهیم همه بیماران لبخندهایی سالم و درخشان داشته باشند ، بنابراین ما هم در دندانپزشکی ترمیمی و هم زیبایی تخصص داریم. این دو نوع دندانپزشکی ممکن است معمولاً اشتباه گرفته شوند ، بنابراین ما روش های مختلفی را که باعث ایجاد لبخندی زیبا و زیبا می شوند توضیح خواهیم داد.

 

دندانپزشکی زیبایی برای بهبود ظاهر کلی لبخند شما استفاده می شود ، در حالی که دندانپزشکی ترمیمی شامل درمان حفره ها و جایگزینی دندانهای از دست رفته یا شکسته است. درمان های زیبایی راهی عالی برای رفع لبخندهای آغشته به قهوه یا دندانهایی با نقص قابل مشاهده است. دندانپزشکی زیبایی شامل سفید کردن دندان و باندینگ دندان و همچنین روکش های چینی است.

 

از طرف دیگر ، هدف دندانپزشکی ترمیمی حفظ سلامت و عملکرد دندانهای شما است. وقتی حفره یا دندان درد کمی دارید ، جواب دندانپزشکی ترمیمی است. هر دو نوع دندانپزشکی با دادن لبخند زیبایی که همیشه می خواستید اعتماد به نفس شما را تقویت می کنند. دکتر تیل و دکتر گیلبرت در هر دو نوع دندانپزشکی باتجربه هستند و می خواهند به شما در رسیدن به اهداف لبخند سالم کمک کنند!

 

پر کننده های رنگی طبیعی

ما متخصص در ارائه پر کننده های با رنگ طبیعی به مشتریان خود هستیم ، که نه تنها ظاهر لبخند شما را تقویت می کند ، بلکه باعث می شود حتی از قبل سالم تر باشد. وقتی باکتری ها مینای دندان را از بین می برند ، نتیجه آن فرسایش مینای دندان است که منجر به حفره می شود. حفره های کوچک ممکن است قابل شناسایی نباشند زیرا ناراحتی زیادی ایجاد نمی کنند ، اما با بزرگتر شدن حفره می تواند منجر به تحریک دردناک شود. هنگامی که به پر کردن دندان نیاز دارید ، مهم است که بدانید چه انتظاری دارید.

 

چه انتظار می رود

ما با استفاده از اشعه ایکس برای تعیین شدت حفره شما شروع خواهیم کرد. این به ما کمک می کند تا تشخیص دهیم به بیهوشی احتیاج دارید یا خیر. در مرحله بعد ما باکتری ها را از بین می بریم و دندان شما را پوسیده می کنیم ، که سطح داخلی تمیز را برای پر کردن رزین کامپوزیت فراهم می کند. رزین کامپوزیتی که ما در پر کننده ها استفاده می کنیم ، با دوام و محکم است ، به این معنی که مدت زمان زیادی دوام خواهد آورد و از عملکرد صحیح دندان شما برای جویدن و گاز گرفتن اطمینان حاصل می کند. پس از استفاده از رزین ، به شما اجازه می دهیم تا سفت شده و به طور کامل به دندان شما بپیوندد. ما این روش را با جلا دادن دندان شما به پایان می رسانیم تا با بقیه لبخند شما مطابقت داشته باشد. همه این کارها در یک بازدید انجام می شود ، بنابراین شما دیگر نگران بازگشت به دفتر نیستید ، می توانید با لبخند جدید و بهبود یافته خود روز خود را سپری کنید.

 

روش های ریشه کانال

وقتی پوسیدگی دندان فراتر از مینای دندان (سطح سخت خارجی) قرار می گیرد ، به قسمت داخلی دندان معروف به عاج نفوذ می کند. داخلی ترین قسمت دندان محلی است که اعصاب ، رگ های خونی و بافت های همبند در آن قرار دارند ، بنابراین یک حفره عمیق معمولاً همراه با دندان درد خواهد بود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ضروری است که به دنبال درمان های ترمیمی باشید ، در غیر این صورت ممکن است با یک عفونت یا یک آبسه دندان دردناک روبرو شوید - یا حتی دندان را از دست دهید. حفره های عمیق را نمی توان مانند سایر حفره ها پر کرد ، بنابراین در این موارد باید کانال ریشه انجام شود.

 

چه چیزی انتظار می رود

کانال های ریشه شهرت بدی دارند ، دلیل اصلی آن این است که مراحل بیشتری از پر کردن های معمولی انجام می شود و طولانی تر می شود. ما همیشه مطمئن می شویم که شما قبل از شروع به درستی بی حس شده اید تا از هرگونه حساسیت در طی مراحل جلوگیری کنید. بسیاری از بیماران ما آرام ماندن دندان را در طی کانال های ریشه انتخاب می کنند ، فقط به این دلیل که این روند ممکن است بسیار طولانی شود. اگر ایده اقامت طولانی روی صندلی دندانپزشکی باعث عصبی شدن شما می شود در مورد این گزینه از ما بخواهید.

 

درست مثل هر پرکردگی دیگر ، ما با تمیز کردن دندان از باکتری و مواد پوسیده دندان شروع خواهیم کرد ، اما همچنین باید تمام بافت های داخلی دندان را از بین ببریم. این فرایند به ریشه ها و کانالهای ریزی که از آنها منشعب می شوند ، گسترش می یابد. هنگامی که دندان کاملاً تمیز و تمیز شد ، با ماده ای مانند لاستیک به نام گوتاپرکا و سیمان دندان پر می شود. این روند بسته به مقدار مینای دندان باقی مانده با پر کردن کامپوزیت یا تاج چینی به پایان می رسد. کانال ریشه باید دندان شما را به طور دائمی خاتمه دهد ، در حالی که عملکرد و ساختار دندان شما را بازیابی می کند.

 

ایمپلنت های دندانی

اگر لبخند شما فاقد یک یا دو دندان است ، راه حل ایده آل کاشت دندان است . اگرچه روند کاشت دندان تقریباً 4-6 ماه به طول می انجامد ، اما ماندگارترین و طبیعی ترین ترمیم احساس موجود هستند. از آنجا که کاشت دندان به عنوان یک ریشه جایگزین برای دندان شما عمل می کند ، قبل از اینکه ترمیم با تاج چینی انجام شود ، به زمان جوش خوردن در استخوان فک شما نیاز دارد.

 

به طور سنتی ، بریج تنها گزینه برای جایگزینی یک دندان بود ، اما امروزه ایمپلنت ها جایگزینی دندان با ماندگاری کامل و کاملاً کاربردی را ارائه می دهند. با استفاده از ایمپلنت های دندانی ، شما هیچ لغزشی را تجربه نخواهید کرد و مجبور نیستید زمان بیشتری را به مراقبت از آنها اختصاص دهید ، زیرا ممکن است با Bridge تجربه کنید. آنها همچنین هرگز نیازی به تعویض نخواهند داشت. کاشت به راحتی قابل نگهداری است. شما فقط باید دو بار در روز مسواک بزنید و پس از هر غذا نخ دندان بکشید تا لثه های شما سالم بماند.

 

چه چیزی انتظار می رود

دندان ها دو جز main اصلی دارند ، ریشه و تاج. ما این روش را با قرار دادن یک پایه تیتانیوم زیست سازگار در استخوان فک شما آغاز می کنیم تا به عنوان یک سیستم پشتیبانی از دندان جدید شما عمل کند. بعد از اینکه استخوان فک شما به طور کامل بهبود یافت و بافت استخوانی جدیدی در اطراف پایه رشد کرد ، ما تاج چینی شما را متصل می کنیم و لبخندی زیبا و ماندگار برای شما ایجاد می کنیم. لبخند شما از نظر ساختاری همان احساسی را خواهد داشت که قبل از از دست دادن دندان داشت و لبخند طبیعی به نظر می رسد از آنچه تصور می کردید بهتر خواهد بود!

 

پزشکان و کارکنان مرکز ایمپلنت و دندانپزشکی دکترالهام وزیری ، متخصص کاشت دندان و متخصصان شما در انواع درمان های جایگزینی دندان مانند پرکردن دندان هستند.

 

بهترین تجربه ای که تاکنون در دندانپزشکی داشته ام! کارکنان بسیار خوش برخورد و با ملاحظه ای دکتر وزیری است. او با توضیح مرحله به مرحله کارهایی که انجام می دادند به آرامش اعصابم کمک کرد. من هر کسی را که "از دندانپزشک می ترسد" به کلینیک او توصیه می کنم. آنها کارهای برجسته ای انجام می دهند.

 





:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پرکردن دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: